Kar Yağdı

Alba'daki Pencerem

Alba'daki Pencerem / Şubat 2009

 

İzmir’liler bilir.. İzmir’e kar yağdı mı sanki bayram gelmiş gibi olur. Çoluk çocuk o bir parmak karla ne yapacağımızı bilemeyiz. Yıllar önce (benim için milattan önce gibi) yine öyle karlı bir İzmir sabahına doğmuştu küçük kızım 22 Şubatta.. babası da telaştan ne yapacağını şaşırmış, hatta o panikle bana bile hafiften çıkışmıştı “İzmir’in en soğuk günü doğurdun şu çocuğu” diye. Aslında ben de yıllarca annemin “kar yağınca yollar kapanır, kıtlık olur” türünden sabit fikirlerini dinleye dinleye etkilenmiş olacağım ki, başka bir kış, lapa lapa yağan karı görünce, o havada ve akşamın yedisinde iki kızımı yanıma alıp süpermarkete koşmuştum. Ne olur Ne olmaz 🙂 Aslında hepimiz biliriz ki İzmir’de kar bir iki gün bilemedin üç gün yağar yılda.. hatta her yıl olmayabilir de..

Yedi yıldır İtalya’da yaşıyorum. Adriyatik kıyısında Alba Adriatica adlı ufak bir şehirde. Yedi yıldır tekrar evliyim, bu yedi yılın dört yılını İzmir’le fiziki bağlarımı hiç koparmadan geçirdim. Son üç yıl ise hayatımdaki değişikliklerle birlikte Alba’da yaşıyorum. Burası da “kar” bağlamında İzmir gibi .. yılda bir kere, iki gün. Şimdiye kadar hiç yakalayamamıştım Alba’ da kar yağışını, hep ben İzmir’deyken yağıyordu. Son üç yılınsa birinde hastanedeydim.. birinde çok nazlı yağdı..tutmadı bile.. Bu sene ise doyurdu, eğlendirdi ve hiç yağmamış gibi gitti.

Nazlı Kar/ Alba Aralık 2007

Nazlı Kar/ Alba Aralık 2007

Leave a Reply

