Franco Battiato – La Cura

“Ti porterò soprattutto il silenzio e la pazienza,
percorreremo assieme le vie che portano all’essenza.”

Her seferinde ağlamaya başlıyorum bu şarkıyı dinlerken..  Aslında sözleri çok önemli değil ama o kelime var ya .. “iyileşmek”..  “e guarirai da tutte le malattie”  Yıllarca ne çok duydum bu kelimeyi.. Yerli köklü, adı sanı olan ağır bir hastalıkla yaşarken “iyileşmek” fiili her cümlenin, her soru veya cevabın, her korku veya paniğin; ya da her sevinç ve mutluluğun arasında öylece durur. Soru sormaya korktuğunuz anlarda, bitti dediğiniz anlarda, ya da uyumadan önceki düşüncelerde hep vardır o. Hep kendinize veya başkalarına sorduğunuz cevabı bilinmeyen, ucu açık soru “Guariro?” (iyileşecek miyim?) İşte bu şarkıda o “guarirai” kelimesi beni Franco Battiato’nun sesiyle yakalıyor ve yıllarca benim için yaşamının her saniyesini önüme seren kocamın sesiyle birleşiyor.. ağlıyorum. Ama umutsuzlukla değil.. bir tür sevinç, moral ve şükranla. Daha çok inanıyorum..    iyileşeceğim.

Leave a Reply

