Oynadığım Oyunlar (Myst Like Games)

Oynadığım oyunlar başlığını yazdıktan sonra biraz komik geldi. Bilgisayar başında vakit geçiren çoğu insan gibi ben de “bilgisayarda oynadığım oyunlar”dan bahsederken “bilgisayar” ı eklememeyi normal saydığımdan, başlık biraz “çevirdiğim üçkağıtlar” gibi oldu  🙂                                                                                                                                                         Hastalanmadan önce oyunlarla pek aram  yoktu, böyle saatlerce oyun oynamak  bana vakit kaybı gelirdi. Ara sıra Mah Jong, Jewel Quest gibi oyunları kahve molası gibi oynardım. Yıllar önce,  gerçek anlamıyla kendimi kapıp koyvererek ve her sahnesini sanki ben de oradaymışım gibi yaşadığım tek oyun MYST oldu.   

Myst Game

Myst Game

 O zamanlar Macintosh Power Pc vardı evde, yıl 1993, pof daha 1 yaşında, bezelyem 6. Bütün gün ev işleri, çocuklar, yemek vs. vs. halledildikten ve akşam yemeği yendikten sonra yaptığım Türk kahvesi eşliğinde açardım oyunu. Büyülü bir dünya açılmış gibi olurdu önümde. Tam oynamaktan hoşlandığım bir tarzdı. Kavga dövüş yok, yandım öldüm stresi yok, süre bitti kaygısı yok. Bir dünyaya giriyorsun ve sadece fare tıklarıyla keşfe çıkıyorsun. Gez, dolaş, o zaman için süper olan grafikleri seyret, harika müzikleri dinle,  gerçekten akıl yoluyla çözülecek bilmecelerle uğraş.. tam benlik 🙂 Neredeyse bir ay boyunca bitmesin diye az az oynayıp bırakırdım.

 Sonra araya yıllar girdi,  Riven 1997,  Myst III Exile 2001 , Myst IV Revelation 2004,  Myst V End of Ages 2005′ te çıktı.  Bunların hepsini geçen yıllarda ara ara oynadım ama hiçbiri ilk Myst’in verdiği tadı, zevki vermedi. Hatta bazılarını yarım bıraktım. Bu aralar, uzun zamandan beri ilk defa kendimi birazcık daha iyi hissettiğimden dolayı ve yapabileceğim çok da fazla bir şey olmadığı için yeniden aklıma uzun bilgisayar oyunları düştü. Benim myst oyunlarıyla bıraktığım dünyada, Myst Gibi oyunlar kategorisi oluşmuş (Myst Like Games).  Biraz arama, biraz yorum ve eleştirileri inceleme sonucunda 5 oyunda karar kıldım:

  Chronicles Of Mystery :  The Scorpio Ritual,   Bir arkeoloji öğrencisi genç kız ile amcası, Malta sokakları, İstanbul, kayıp bir sır ve tamamen sizin çözümlerinizle ilerleyen bir oyun. Bilmeceler çok zor değildi, ama sonu, sizin o kadar uğraşlarınıza göre biraz hafif  kalıyor.

Scratches : Directors Cut,  Bir korku romanları yazarı İngiltere’de Viktorya stili bir ev alıyor ve burada bir roman yazmayı istiyor. Sonrası, evin geçmişi, sırlar… Henüz çok az oynadım.

Aşağıdakileri ise henüz yüklemedim, ama hoş oyunlara benziyorlar.. Oynadıkça – oynayabildikçe  düşüncelerimi yazacağım. Culpa Innata,  Nibiru-Age of Secrets, Syberia I

Leave a Reply

