Hayat Kurtaran Lenfositler

Ağabeyimin Lenfositleri Sıcak suda çözülüyor

Ağabeyimin Lenfositleri Sıcak suda çözülüyor

2008 Şubatında ağabeyimden yapılan kök hücre naklinden sonra, aylar içinde yapılan her kemik iliği biyopsisinde iyileşeceğimi umdum. Ama çok nadir olmasına rağmen nakilin daha 2 ay sonrasında lenfomanın hala var olduğu saptandı. Kemoterapiye dayanıklı olduğu anlaşılan bu tür lenfoma, yapılan diğer başka tedavilerle de geçmeyince, nakilden 7 ay sonra Eylül 2008 de ağabeyim İtalya’ya gelerek lenfositlerini vermek durumunda kaldı. Alınan lenfositler gerektiğinde kullanılmak üzere donduruldu. Yüzdesi yükselmeye başlayan lenfomam ile savaş için ilk öncü grup lenfositler Eylül 2008 sonu bana nakledildi. Yine bir bekleyiş, yine bir başa dönüş başlamıştı. Sürüyle yasak, sürüyle kural, ilaç, kontroller.. bitmek bilmeyen bir döngü.. Kasımdaki biyopsi sonucunda da hastalığın hala varlığını sürdürmesinden yola çıkılarak Aralık 2008 başında daha yüksek bir dozda verilen ikinci lenfosit naklini gerçekleştirdik.
Ancona’daki Hematoloji kliniği iki kısımdan oluşuyor; Day hospital ve 11 özel odalı klinik kısmı. Day Hospital , hastaların günübirlik gelip tahlillerini yaptırdığı,tedavilerini aldıkları, muayenelerini oldukları uzun bir koridor şeklinde organize edilmiş. Burada kemoterapi ve diğer terapilerin yapıldığı oda, doktor ve hemşirelerin odaları, muayene odaları, bekleme odaları ve kök hücre veya kemik iliği nakli yapılmış hastalar için özel, daha steril bir oda bulunuyor. Her hafta, bazen haftada 2, 3 kez gidip tahlillerimi, muayenemi, bazen de biyopsileri yaptırdığım ve terapileri aldığım bir yer burası. Genelde nakil yapılmış hastalar kısmında oturup diğer hastalarla sohbet ederken duyduğum hikayeler aslında çok sevindirici ama benim için oldukça moral bozucu.. Hastalar arasında, kök hücre naklinden sonra iyileşmeyen hasta yok gibi……  
…. konu lenfositlerdi di mi? 🙂 Profesörüm bu lenfosit nakillerinin, inatçı ve agresif lenfomalar için çok etkili bir tedavi yöntemi olduğunu ama zaman istediğini yineleyip duruyor bana.. Ben tüm kalbimle inanıyorum bütün doktorlarıma ve seçtikleri her tedavi şekline hep güveniyorum. İkinci lenfosit naklinden sonra biyopsi sonucu beklemeyi, bu defa bitti, geçti diye ummayı da bıraktım..  Artık kendimi iyi hissettiğim zamanlarda lenfomam ile de yaşamayı öğreniyorum.. Kolay değil.. ama çok eğitici. Bu sayede Mart 2009 başı yapılan biyopsi sonucunda hala %5 hasta hücrelere sahip olduğum anlaşılınca sarsılmadım, ağlamadım da..  1, 2 saat süren çok keskin bir “öfke” hissettim sadece, neye, kime bilmiyorum ama akşamına eve döndüğümde eşim ve kızımla dışarı kahve içmeye bile gittim 🙂  (Bazen yaşarken değil ama, yazarken komik geliyor hayat bana)
Biyopsi sonucu ile alarm zilleri (!) çalınca Mart 25’te üçüncü lenfosit naklini de yaptık.  Bugün +4 (dördüncü gün). Eh, bir üç ay daha tekrar yasaklar, kontroller vs. vs. ama ne yapalım.. hayat çok farklı olmayacak belki yakın gelecekte ama şükür ki bahar geliyor, çok seviyorum baharı; getirdiği kokuları, renkleri, deniz kenarında çocuklarımla, eşimle, arkadaşlarla kapuçino içmeyi seviyorum. Şimdilik bu kokuları hissedeyim, bu renkleri göreyim ve bu mutluluk anlarını yaşayabileyim, bana yetiyor. Sonrası….  sonrası Allah kerim 🙂
                                                                                                                    
maskem Ve Kateterimle Uslu Uslu Lenfositlerimi Beklerken

Maskem Ve Kateterimle Uslu Uslu Lenfositlerimi Beklerken

3. Lenfosit Nakli

3. Lenfosit Nakli

2 Comments

  1. geşmiş olsun 23 yaşında hoçkin lenfoma olan kızımla birlikte 2008 nisandan bu yana mücadele vermekteyiz kardeşinden donör alındı uyumlu ilik nakli için bekliyoruz tüm hastaların sizin ve kızımın da inşallah sağlığına kavuşmasını diliyorum ama bizim terslikler yakamızı bırakırsa olucak, her şey ters gitti sonu hayır olur inşallah agresif lenfoma………….

  2. Sevgili Selma Hanım.. öncelikle kızınıza geçmiş olsun dileklerimi iletin lütfen.. Sizi çok iyi anlıyor ve inanın ki sıkıntınızı paylaşıyorum. Ama bilmenizi istediğim tek bir şey var, o da moralinizi ve sabrınızı asla yitirmemeniz gerektiği.Para herzaman sorunları çözmüyor.. Size moral olsun diye söylemiyorum ama bilin ki ben onlarca kez “buraya kadarmış.. bitti” dedim. Ama etrafımdaki insanların, doktorlarımın ve eşimin desteği ile her seferinde hayata tekrar geri döndüm. Sizlere çok iş ve çok sabır düşüyor. Kızınıza asla hastaymış gibi davranmayın, ah vah edip yanında ağlamayın.. aksine en ufak fırsatta normal hayatını sürdürmesi için teşvik edin. Dualarım sizlerle.. Sevgiler saygılar.

Leave a Reply

