Buona Pasqua a Tutti – Mutlu Paskalyalar II

2009 Paskalya Sepetim

2009 Paskalya/Bahar Sepetim

Saat 23.00.. burada, paskalya bitti bitiyor…  Melek yeğenimizle topladığım papatyaları ve diğer kır çiçeklerini suya koyup paskalya/bahar köşeme yerleştirdim.. Çok hoş bir bahar kokusu var çalışma odamda. Gün boyu gelen telefonlarda,  paskalyayı kutlayan akrabalar, tanıdıklar ve arkadaşlarla konuşmalar hep önce büyük bir şevkle başladı; hastalığımın geçiyor oluşu, ne kadar sevindikleri, bundan sonra inşallah hep böyle süreceği şeklinde.. sonra hep o pazartesiden beri hayatımızı kaplayan hüzün, konuşmalarımızı da kararttı ve herşeyin daha iyi olacağı bir gelecek dilemekten başka bir şey gelmediği için elimizden öyle yarım, buruk kapadık telefonları.

Bu sene iki paskalya yumurtam oldu.. Aldığımız bütün AIL yumurtalarını eşe dosta hediye ettik.  Devamlı gittiğimiz süpermarketin kasiyeri arkadaşımız, benim mutlu haberimi alır almaz koşturdu kocaman bir yumurta alıp raftan,  hediye etti bana .. Beni ve yaşadıklarımı en iyi anlayabilenlerden biri olduğunu biliyorum bu arkadaşımızın. Yıllar önce o da lösemiyle uğraştı durdu ama sonuçta beş yılı hastalıksız geçirerek doktorların onayladığı “gerçek tam iyileşme”ye kavuştu. Darısı başıma..

Minik Paskalya Yumurtası 2009

Minik Paskalya Yumurtası 2009

 

Akşam yemek sonrası ise kayınpederim ufacık, çok zarif bir yumurta hediye etti bana .. Dışı beyaz şekerle kaplı, ufak bir gül goncası ile paketlenmiş.. Açmayıp saklayacağım.. bu günün anısı olsun diye. Her zaman acılarımızı unutmaya karşı oldum, acıların yaşanmasının insanı olgunlaştırdığını düşündüm..  Bu minik yumurta da bana “hastayken” kutlarken evde olacağımı düşünerek mutlu olduğum; “iyileştin” dediklerinde hayal ettiğim gibi sevinemediğim, L’Aquilayı sarsan depremin olduğu 2009 paskalya dönemini hatırlatacak hep…

 Şu son bir haftadır yaşadığım acıtan, endişelendiren, yürek burkan, hayat bağışlayan, dayanma gücü veren, ümit dolu olaylar-haberler-duygular gibi, bu minik yumurta da hafızamda, bahar sepetimde yerini aldı.

2009 Paskalya

2009 Paskalya

Leave a Reply

