Alba Adriatica’da Bahar, Çiçekler, Renkler

Bahar mevsimini seviyorum. Herşeyin tazelenişini, kupkuru dalların birden pembe beyaz çiçeklerle bezenişini, yemyeşil minik yapraklarla dirilişini her zaman büyük bir mutlulukla izliyorum. İzmir’de havalar ısınmaya başladı mı bahar gelmiş demektir.. ama gelir gelmez de yerini yaza bırakacaktır 🙂  Öyle çok uzun sürmez güzel İzmir’imin baharı. Burada ise bir haftadır hava gündüzleri bazen güneşli, bazen yağmurlu, ama ısındığı hemen anlaşılıyor. Bahar geldi buraya , kokulardan ve renklerden de hissediliyor. Bir haftadır yaşanan sıkıntılar morallerimizi oldukça bozdu ama ben yine de bahar renklerini yattığım yerden de görmeye kararlıyım; bir anlık nefes molası, bir nefes taze çiçek kokusu ve bir balkon dolusu çiçek…

Çiçeklerim

Çiçeklerim

Mart sonundan beri, havadaki doğa kokusuyla beraber bu çiçek sevdam başladı. Süpermarketlerde, pazarda gözüm hep bahar çiçeklerinde. Ama istediğim hep en renklisi, en çiçeklisi. Geçen sene hastayken, daha çok yatakta geçerken vakit, renklerle uğraşmaya başlamıştım. Bağımlılığım, güçsüzlüğüm karşısında sanki savunma sistemim bana uygun olanı bulmuş, her yerde renk olmasını istemişti. O zaman başladım renkli çerçeveler almaya, dolabımın yavan kahverengisini süslü kağıtlarla kaplamaya. Tam farkında değildim ama bana iyi geliyordu renk görmek. Eleştiriler de vardı ama 🙂 çok bilen dostlarım çok rengin yatak odasında kaos yaratacağını söylediler. Ama 3 senedir orası benim yatak değil yaşam odamdı. Kayınpederim bile yatağımın yanına koymak için, üzeri elle boyanmış ayçiçekleri, arılar, güneş vs. desenli ufak komodinimi aldığımda, ama .. dedi.. ama bu çocuk odası için ! 🙂 Eh ben de biraz çocuk gibi büyümüyor muyum zaten, kök hücre nakilleriyle kemik iliğim her öldürüldüğünde yeniden doğmuyor muyum? +1, +10, +100 diye doğum/nakil sonrası günleri saymıyor muyum? Varsın desinler.. ben çok mutluyum renklerimle.

Bu çiçek sevdam nereye kadar gidecek bilmiyorum. Ne İzmir’de ne de Alba Adriatica’da böyle yoğun bir çiçek görme isteği duymamıştım. Yavaş yavaş, bakmayı, saksı değiştirmeyi, hepsini tek tek tanımayı da öğreniyorum ama çok yeniyim daha, çok acemiyim. İçimdeki çiçek sevgisi ile, (ki annemden almış olmalıyım, ama ancak şimdi ortaya çıktı) babamın deyişiyle “sofraya gelecek”  nane, maydanoz, biberiye gibi bitkileri de yetiştirmeyi deniyorum.  

Soğanlarım / Büyüyecekler, soğan piyazı yapacağım :)

Soğanlarım / Büyüyecekler, soğan piyazı yapacağım 🙂

 Burada çok sık bulamadığım taze soğanı yetiştirmek için ektiğim tohumların ilk filizleri çıkmaya başladığında, öyle heyecanla seslenmişim ki eşime, zavallı panik içinde koşturdu yatak odası balkonuna. İncecik iplikler gibi çıkan filizleri görünce de “çok tohum atmışsın, gelişmez bunlar” dedi 🙂 Eh, ilk tecrübe.. babamın “bahçeseven” genlerini almış olabilirim ama “bahçebilen” yanım ona hiç çekmemiş, İbrahim Bey’in köşkünden hiç nasibimi almamışım yazık ki.. Yine de bu çiçek serüvenim sürecek gibi gözüküyor, gece bile balkon ışığını yakıp onları seyrettiğime göre..

Ufacık umut ışıkları bence bunları yaptıran, hayata tutunmak için bedenin, aklın ve yüreğin işbirliği. Haftalardır kendimi her gün birazcık daha iyi hissettiğimde, “adı kötü” hastalığım varken ufak tefek onlarca ağrılı ,sancılı sağlık sorununu dert etmemeye çalışırken, hele geçen hafta doktorlarım “iyisin, atlatıyorsun” dediklerinde içimde yanmaya başlayıp etrafıma, eşimin yüzüne, kızlarımın seslerine, arkadaşlarımın gülücüklerine yansıyan ışık bu. Şu anda benim dünyamda bu umut ışığı, prizmaya çarpıp gökkuşağı renklerine ayrılıyor, baharla birlikte beni sarıp sarmalıyor renkler. Artık daha az korkuyorum..

1 Comment

  1. Çok güzel yazı teşekkürler

Leave a Reply

