Yağmurlu Karanlık Bir Çarşamba

Yeni Düzenleme

Yeni Düzenleme

Güneşli cumartesiden sonra hiç de iç açıcı değil di mi bu başlık? Ama ne yapayım? Ben bahar bahar diye yırtındıkça, kendimi çiçek böceğe vurdukça bu İtalya havası da sanki bana inat yapıyormuş gibi gün geçtikçe kötüleşiyor. Yağmura, kapkara bulutlara, yarım saat köşe kapmaca oynadığımız güneşe alıştık da bahar niyetine; bu akşamüstü yağan doluya ne demeli? Zor yetiştim balkona tüm saksıları duvar dibine çekmeye. Nerdeyse fındıktan büyük dolu kırabilirdi dallarını zavallı güneşe hasret bahar çiçeklerimin 😦

Oysa geçen hafta azıcık güneşle gelen sıcak günlerde ne güzel düzenlemiştim balkonumu. Büyük bir saksı alıp bazı çiçekleri oraya aktarmıştım. Pembe pembe açmaya başlayan sardunyam içinde balkon demirine asılan bir saksı almıştım; ta içerden yattığım yerden görebileyim diye. Neyse doludan sonra kontrol ettim zarar ziyan yok ama zavallılar sanki hissetmişler gibi havanın dengesizliğini öyle boyunları bükük duruyorlardı /ya da bana mı öyle geldi? Abartıyor muyum ben bu çiçek işini? 🙂

Büyük Saksımın İçi

Büyük Saksımın İçi

 İnsan bir şeyi çok isteyip, gönülden yaptığında çok farklı oluyor o yapılan ile bağlantı. Ben bu çiçek işine başladığımdan beri sanki sanki biraz değiştim, çok önemsiyorum onları.. Nanemden iki yaprak koparırken salataya koymak için, sanki canı yanacakmış gibi dikkatle , özenle alıyorum o iki yaprağı. Bir tanesinin çiçeği ya da bir yaprağı solmuşsa, o kuruyan parçayı atmak için zaman harcıyorum.. özene bezene yapıyorum bakımlarını. Yanlış anlaşılmasın ama, çiçeklerimin hiç biri aslına öyle nadir bulunan, kıymetli, aman aman özen isteyen bitkiler değiller. Ama ben onlar yaşasın, güzel olsun, güzel görünsün diye çok gayret sarfediyorum, çünkü biliyorum ki o gösterdiğim özen, onları seyrederken aldığım/ız keyifle tekrar bana/bize dönüyor fazlasıyla.Yani değiyor herşeye;  o iki metrekare balkondaki üç beş saksının etkisi inanılmaz harikalar yaratıyor.

Görmemişin çiçekleri olursa ne yaparmış? 🙂 Hepsinin hergün ayrı ayrı fotoğraflarını çekermiş… Buyurun aşağıya da bir kolajını  koyuyorum sevgili yaşam sevinçlerimin..

ciceklerim-blog1

2 Comments

  1. Tuğçe

    Türkiyede şuan yaz. Hem de yaz olalı ne çok oluyor. Ama ben baharı hissettim. Yaz ortasında, İstanbulun nemine rağmen… Ilık bir esinti sanki geldi saçlarımın arasından dolaştı ve boynumdan geriye süzülüp gitti. Tek bir fotoğraf sağladı bunları üstelik. Balkonunuz, rengarenk çiçekleriniz… Blogunuzda gezdikçe hastalığınız hakkında bilgi edindim. Normalde üzülmem gerekiyordu ve belki çok afedersiniz ama insancıl bir acıma duygusu… Hayır inanın bunları hissetmedim. Gözlerinizdeki ışıltı, yaşama sevinciniz… Balkondaki o çiçeklerin bu denli güzel, renkli olmasına ve bakan insanın bir fotoğraf dahi olsa baharı hissetmesine şaşmamalı… Güzelliğiniz yansımış belli…

    Sizin için bir yabancıyım. Ama internet denen şey uzakları bile yakın edebiliyor bazen… Büyük saksınızın içi gibi bir hayat dilerim size. Umarım en kısa sürede hastalığınızı atlatır ve tıpkı o çiçekler gibi capcanlı olursunuz.

    Bu akşam o esintiyi çiçeklerinizle hissettirdiğiniz için çok teşekkür ederim…

    • Çok teşekkür ederim 🙂

Leave a Reply

